Aktiviteter

Se nedan våra årligt återkommande aktiviteter som vi genomför i samarbete med bland annat Tidaholms kommun och Svenska Kyrkan.

Lions Kyrkokonsert

Vår kyrkokonsert arrangeras i samarbete med Svenska Kyrkan. Arrangemanget genomförs i Tidaholms Kyrka och artister som medverkar varierar från år till år.

Lions Anksim

Lions Anksim hålls första lördagen i maj. Ett välbesökt arrangemang och mycket uppskattat. Det är inte varje dag Tidan fylls med gula plastankor. Du missar väl inte att skaffa Ditt ankcertifikat?

Lions Kräftans dag

Kräftans dag är barnens dag i Tidaholm. Tidans stränder kantas av kräftfiskande barn och ungdomar. Kräftans dag infaller andra, eller första, fredagen i augusti. Förutom kräftfiske anordnas också bland annat musikframträdanden, tipspromenad och ansiktsmålning.

Lions Julmarknad

Lions Julmarknad infaller den första lördagen i december. Innerstaden fylls av knallar och stånd. Julstämningen är påtaglig och det spelas livemusik, ges framträdanden av stadens dansinstitut och massor av annat att titta på.