Lions Naturvetarstipendium 2020

23.11.2020

Lions Naturvetarstipendium avser att stimulera gymnasieungdomar att fortsätta studera inom naturvetenskapligt/tekniskt område och är på 10.000 kr. Rudbecksgymnasiet har fått förtroendet att bland sina elever föreslå kandidat(er) från avgångsklasserna inom naturvetenskap/teknik. Dessa skall ha bedrivit seriösa gymnasiestudier med goda resultat och att de sedan under höstterminen har påbörjat högskolestudier.

Foto Claes Rydholm/VB
William Lindholm och Josef Anhede flankerad av Jörgen Josefsson från Lions och rektor Daniel Larsson.

Klubbens alla arrangemang under året har fått ställas in. Våra stipendier har vi däremot kunnat dela ut som vanligt.

Nu var det vårt Naturvetarstipendium som fick två förtjänstfulla mottagare.Klasskamraterna William Lindholm och Josef Anhede fick emotta varsitt diplom och 5.000 kr var.
William har börjat studera Mjukvaruteknik vid Linköpings universitet och Josef Teknisk Fysik vid KTH i Stockholm.

Josef som är från Hjo vill slå ett slag för Rudbecksgymnasiet i Tidaholm och rekommendera andra att söka dit och studera där. För oss i Lions Club Tidaholm är det roligt att kunna premiera två ambitiösa elever vid Rudbecksgymnasiets naturvetarprogram.

Våra övriga stipendier som delats ut tidigare i år är Lions Evald Gillbrandstipendium till elever vid Kulturskolan och premier till elever i avgångsklasserna i grundskolan.