Kyrkokonserten

10.04.2023

Vi vill framföra vårt stora tack till alla som kom till kyrkan palmsöndagen, då de helt suveräna musikerna Bo o Sören Frid tolkade Simon and Garfunkel. Kyrkan blev fylld och stående ovationer blev resultatet. Så trevligt. Tack.

1 april ordnade Gammalsvenskby föreningen en svenskbyträff i Mullsjö. Där överraskade vi dem med att överlämna en check på 10 000:- till deras arbete i den fruktansvärda situation de lever i. Detta blev mycket uppskattat och vi hoppas detta bidrag kan göra någon skillnad för dem. Läs gärna mer om deras arbete och situation mitt i kriget.

Vi har haft nöjet i vår klubb att uppvakta dessa 3 jubilarer. Kjell Larsson till vänster och Ronnie Johansson till höger har varit medlem i klubben i 30 år. Peter Andersson i mitten har varit medlem i 10 år. Grattis till er. Noterbart är också att Ronnie Johansson inte har missat ett enda månadsmöte under dessa 30 år.. Imponerande